Resultaten Restaurantweek 2025

1. Online Bereik & Engagement

  • Totaal bereik: 325.590 weergaven, waarvan 233.756 via advertenties.
  • Engagement van alle posts: 1.238 likes, 66 reacties, 205x opgeslagen, 41x gedeeld.
  • Clicks op alle posts: totaal is er 6.972 keer op links geklikt (bijna het dubbele van 2024).
  • Influencers hebben 44.095 extra weergaven gegenereerd.

Het totale bereik was in 2025 lager dan in 2024. We hebben in 2025 niet met dezelfde influencers gewerkt als in 2024, dit kan de daling verklaren. Hoewel het totale bereik lager was, werd er méér doorgeklikt naar de landingspagina. Dit laat zien dat we de juiste mensen bereikten: inwoners die interesse hebben in de Restaurantweek.

2. Website Verkeer

  • Verdubbeling van paginabezoeken op de landingspagina en losse restaurantpagina’s: van 10.880 bezoeken in 2024 naar 22.580 bezoeken in 2025.
  • Paginaweergaven van de landingspagina, losse restaurantpagina’s en blogs zijn zelfs verdrievoudigd: van 14.111 weergaven in 2024 naar 43.213 weergaven in 2035.
  • De losse restaurantpagina’s waar het aanbod te vinden was, zijn (bijna) allemaal veel meer bezocht dan vorig jaar. Slechts bij 1 restaurant was het aantal paginabezoekers iets minder dan in 2024. Ook de nieuwe deelnemers hadden goed bezochte pagina’s.

De campagne heeft geleid tot een enorme groei in websiteverkeer, nog veel meer dan vorig jaar. De kracht van deze campagne zit in een eenduidige en duidelijke boodschap (dineren voor een bepaald bedrag) en herhaling (omdat dit de derde editie van deze campagne is).

3. Feedback Restaurants

  • De restaurants beschrijven het contact met Visit Haarlemmermeer als positief, snel en duidelijk.
  • We kregen terug dat er behoefte is aan meer info over de influencerbezoeken (waar gaan ze langs, wanneer posten ze, etc.).
  • Bijna alle restaurants vonden de menuprijs van €30 goed. Voor één restaurant was het te hoog en voor één te laag. Zo’n menuprijs is wel voor herhaling vatbaar. Het zorgt voor een duidelijke campagneboodschap maar laat de keuze bij de restaurants wat ze dan precies aanbieden.
  • Het aantal restaurantgasten die speciaal voor de actie kwamen, varieerde per restaurant. Zo gaf het ene restaurant aan dat ze 7 gasten hadden en het andere restaurant gaf aan dat ze wel meer dan 100 gasten hadden die speciaal voor de Restaurantweek kwamen.

De restaurants zijn tevreden en zien toekomst in de samenwerking met Visit Haarlemmermeer en in deze campagne.
 

Socials 

Visit Haarlemmermeer + influencers + advertenties)
 

  • 2025

    Weergaven: 325.590
    Likes: 1.238
    Reacties: 66
     

    Opgeslagen/Gedeeld/Geklikt:
    205x opgeslagen
    41x gedeeld
    6.972x op link geklikt

  • 2024

    Weergaven: 446.027
    Likes: 3.570
    Reacties: 194
     

    Opgeslagen/Gedeeld/Geklikt:
    162x opgeslagen
    71x gedeeld
    3.809x op link geklikt

Het bereik, aantal likes en reacties liggen in 2025 lager dan in 2024. Dit komt waarschijnlijk doordat we in 2025 niet met dezelfde influencers hebben gewerkt als in 2024. Opvallend is dat meer mensen naar de landingspagina zijn geleid. Dit betekent dat we minder weergaven hadden, maar wel de juiste doelgroep hebben bereikt die interesse had in de Restaurantweek.

Website

(Visit Haarlemmermeer + blogs)
 

  • 2025

    Paginabezoeken (excl. blogposts van influencers):
    Landingspagina: 9.676
    Restaurantpagina’s: 12.904
    Totaal: 22.580 paginabezoeken
     

    Paginaweergaven (incl. blogposts van influencers):
    Landingspagina: 13.933
    Restaurantpagina’s: 14.291
    Blogposts: 14.989
    Totaal: 43.213
     

  • 2024

    Paginabezoeken (excl. blogposts van influencers):
    Landingspagina: 5.265
    Restaurantpagina’s: 5.615
    Totaal: 10.880 paginabezoeken
     

    Paginaweergaven (incl. blogposts van influencers):
    Landingspagina: 6.590
    Restaurantpagina’s: 6.631
    Blogposts: 890
    Totaal: 14.111

Het aantal paginabezoeken op de Restaurantweekpagina’s op visithaarlemmermeer.nl is in 2025 ruim verdubbeld ten opzichte van 2024. Het aantal paginaweergaven op de Restaurantweekpagina’s en de blogposts op visithaarlemmermeer.nl is in 2025 ruim verdrievoudigd ten opzichte van 2024.

 

Paginabezoeken en -weergaven per restaurant:

Slechts bij 1 restaurant is het aantal paginabezoekers en -weergaven gedaald. Bij alle andere restaurants die in 2024 ook meededen, is het aantal paginabezoekers en -weergaven gestegen. 
 

  • KASTAN

    2024: Deden niet mee
    2025: 1.222 bezoeken | 1.466 weergaven

  • Lola’s

    2024: 437 bezoeken | 500 weergaven
    2025: 1.172 bezoeken | 1.411 weergaven

  • Quatre Beach

    2024: Deden niet mee
    2025: 1.204 bezoeken | 1.406 weergaven

  • Lieveling

    2024: 401 bezoeken | 482 weergaven
    2025: 1.083 bezoeken | 1.321 weergaven

  • Orries

    2024: 384 bezoeken | 464 weergaven
    2025: 1.054 bezoeken | 1.274 weergaven

  • Fort NOXX

    2024: 380 bezoeken | 472 weergaven
    2025: 1.041 bezoeken | 1.209 weergaven

  • Bar-Bistro Joseph

    2024: 379 bezoeken | 432 weergaven
    2025: 857 bezoeken | 1.009 weergaven

  • Bistro Jaques

    2024: 467 bezoeken | 551 weergaven
    2025: 873 bezoeken | 974 weergaven

  • Christiani Pizzabar

    2024: 576 bezoeken | 728 weergaven
    2025: 766 bezoeken | 923 weergaven

  • Papa’s Beach House

    2024: 877 bezoeken | 1.127 weergaven
    2025: 782 bezoeken | 912 weergaven

  • Courtyard Amsterdam Airport

    2024: Deden niet mee
    2025: 743 bezoeken | 887 weergaven

  • TIJNES

    2024: Deden niet mee
    2025: 654 bezoeken | 738 weergaven

  • PLEIN14

    2024: 286 bezoeken | 239 weergaven
    2025: 651 bezoeken | 735 weergaven

  • 11 Bar & Kitchen

    2024: Deden niet mee
    2025: 529 bezoeken | 598 weergaven 

  • Rustende Jager

    2024: 278 bezoeken | 299 weergaven
    2025: 480 bezoeken | 534 weergaven

  • 25 Pizza Pollo Gelato

    2024: Deden niet mee
    2025: 459 bezoeken | 516 weergaven

  • Woodstone

    2024: Deden niet mee
    2025: 335 bezoeken | 379 weergaven

  • Het Oude Dykhuys

    2024: 347 bezoeken | 398 weergaven
    2025: Deden niet mee

  • Fort 5

    2024: 304 bezoeken | 367 weergaven
    2025: Deden niet mee

  • De Nieuwe Meerpaal

    2024: 267 bezoeken | 300 weergaven
    2025: Deden niet mee

  • Hotel de Herbergh

    2024: 232 bezoeken | 272 weergaven
    2025: Deden niet mee