1. Online Bereik & Engagement
- Totaal bereik: 325.590 weergaven, waarvan 233.756 via advertenties.
- Engagement van alle posts: 1.238 likes, 66 reacties, 205x opgeslagen, 41x gedeeld.
- Clicks op alle posts: totaal is er 6.972 keer op links geklikt (bijna het dubbele van 2024).
- Influencers hebben 44.095 extra weergaven gegenereerd.
Het totale bereik was in 2025 lager dan in 2024. We hebben in 2025 niet met dezelfde influencers gewerkt als in 2024, dit kan de daling verklaren. Hoewel het totale bereik lager was, werd er méér doorgeklikt naar de landingspagina. Dit laat zien dat we de juiste mensen bereikten: inwoners die interesse hebben in de Restaurantweek.
2. Website Verkeer
- Verdubbeling van paginabezoeken op de landingspagina en losse restaurantpagina’s: van 10.880 bezoeken in 2024 naar 22.580 bezoeken in 2025.
- Paginaweergaven van de landingspagina, losse restaurantpagina’s en blogs zijn zelfs verdrievoudigd: van 14.111 weergaven in 2024 naar 43.213 weergaven in 2035.
- De losse restaurantpagina’s waar het aanbod te vinden was, zijn (bijna) allemaal veel meer bezocht dan vorig jaar. Slechts bij 1 restaurant was het aantal paginabezoekers iets minder dan in 2024. Ook de nieuwe deelnemers hadden goed bezochte pagina’s.
De campagne heeft geleid tot een enorme groei in websiteverkeer, nog veel meer dan vorig jaar. De kracht van deze campagne zit in een eenduidige en duidelijke boodschap (dineren voor een bepaald bedrag) en herhaling (omdat dit de derde editie van deze campagne is).
3. Feedback Restaurants
- De restaurants beschrijven het contact met Visit Haarlemmermeer als positief, snel en duidelijk.
- We kregen terug dat er behoefte is aan meer info over de influencerbezoeken (waar gaan ze langs, wanneer posten ze, etc.).
- Bijna alle restaurants vonden de menuprijs van €30 goed. Voor één restaurant was het te hoog en voor één te laag. Zo’n menuprijs is wel voor herhaling vatbaar. Het zorgt voor een duidelijke campagneboodschap maar laat de keuze bij de restaurants wat ze dan precies aanbieden.
- Het aantal restaurantgasten die speciaal voor de actie kwamen, varieerde per restaurant. Zo gaf het ene restaurant aan dat ze 7 gasten hadden en het andere restaurant gaf aan dat ze wel meer dan 100 gasten hadden die speciaal voor de Restaurantweek kwamen.
De restaurants zijn tevreden en zien toekomst in de samenwerking met Visit Haarlemmermeer en in deze campagne.
Socials
Visit Haarlemmermeer + influencers + advertenties)
2025
Weergaven: 325.590
Likes: 1.238
Reacties: 66
Opgeslagen/Gedeeld/Geklikt:
205x opgeslagen
41x gedeeld
6.972x op link geklikt2024
Weergaven: 446.027
Likes: 3.570
Reacties: 194
Opgeslagen/Gedeeld/Geklikt:
162x opgeslagen
71x gedeeld
3.809x op link geklikt
Het bereik, aantal likes en reacties liggen in 2025 lager dan in 2024. Dit komt waarschijnlijk doordat we in 2025 niet met dezelfde influencers hebben gewerkt als in 2024. Opvallend is dat meer mensen naar de landingspagina zijn geleid. Dit betekent dat we minder weergaven hadden, maar wel de juiste doelgroep hebben bereikt die interesse had in de Restaurantweek.
Website
(Visit Haarlemmermeer + blogs)
2025
Paginabezoeken (excl. blogposts van influencers):
Landingspagina: 9.676
Restaurantpagina’s: 12.904
Totaal: 22.580 paginabezoeken
Paginaweergaven (incl. blogposts van influencers):
Landingspagina: 13.933
Restaurantpagina’s: 14.291
Blogposts: 14.989
Totaal: 43.213
2024
Paginabezoeken (excl. blogposts van influencers):
Landingspagina: 5.265
Restaurantpagina’s: 5.615
Totaal: 10.880 paginabezoeken
Paginaweergaven (incl. blogposts van influencers):
Landingspagina: 6.590
Restaurantpagina’s: 6.631
Blogposts: 890
Totaal: 14.111
Het aantal paginabezoeken op de Restaurantweekpagina’s op visithaarlemmermeer.nl is in 2025 ruim verdubbeld ten opzichte van 2024. Het aantal paginaweergaven op de Restaurantweekpagina’s en de blogposts op visithaarlemmermeer.nl is in 2025 ruim verdrievoudigd ten opzichte van 2024.
Paginabezoeken en -weergaven per restaurant:
Slechts bij 1 restaurant is het aantal paginabezoekers en -weergaven gedaald. Bij alle andere restaurants die in 2024 ook meededen, is het aantal paginabezoekers en -weergaven gestegen.
KASTAN
2024: Deden niet mee
2025: 1.222 bezoeken | 1.466 weergavenLola’s
2024: 437 bezoeken | 500 weergaven
2025: 1.172 bezoeken | 1.411 weergavenQuatre Beach
2024: Deden niet mee
2025: 1.204 bezoeken | 1.406 weergavenLieveling
2024: 401 bezoeken | 482 weergaven
2025: 1.083 bezoeken | 1.321 weergavenOrries
2024: 384 bezoeken | 464 weergaven
2025: 1.054 bezoeken | 1.274 weergavenFort NOXX
2024: 380 bezoeken | 472 weergaven
2025: 1.041 bezoeken | 1.209 weergavenBar-Bistro Joseph
2024: 379 bezoeken | 432 weergaven
2025: 857 bezoeken | 1.009 weergavenBistro Jaques
2024: 467 bezoeken | 551 weergaven
2025: 873 bezoeken | 974 weergavenChristiani Pizzabar
2024: 576 bezoeken | 728 weergaven
2025: 766 bezoeken | 923 weergavenPapa’s Beach House
2024: 877 bezoeken | 1.127 weergaven
2025: 782 bezoeken | 912 weergavenCourtyard Amsterdam Airport
2024: Deden niet mee
2025: 743 bezoeken | 887 weergavenTIJNES
2024: Deden niet mee
2025: 654 bezoeken | 738 weergavenPLEIN14
2024: 286 bezoeken | 239 weergaven
2025: 651 bezoeken | 735 weergaven11 Bar & Kitchen
2024: Deden niet mee
2025: 529 bezoeken | 598 weergavenRustende Jager
2024: 278 bezoeken | 299 weergaven
2025: 480 bezoeken | 534 weergaven25 Pizza Pollo Gelato
2024: Deden niet mee
2025: 459 bezoeken | 516 weergavenWoodstone
2024: Deden niet mee
2025: 335 bezoeken | 379 weergavenHet Oude Dykhuys
2024: 347 bezoeken | 398 weergaven
2025: Deden niet meeFort 5
2024: 304 bezoeken | 367 weergaven
2025: Deden niet meeDe Nieuwe Meerpaal
2024: 267 bezoeken | 300 weergaven
2025: Deden niet meeHotel de Herbergh
2024: 232 bezoeken | 272 weergaven
2025: Deden niet mee